یزدفردا :شرکت‌های دولتی در سال آینده باید 95 درصد از اموال ثابت مازادشان را صرف سرمایه گذاری در امور تولیدی و زیربنایی کنند.

به گزارش سرويس پارلمانی یزدفردا به نقل از خانه ملت، : نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه شرکت‌های دولت را مکلف به فروش اموال ثابت مازاد همانند زمین و ساختمان آنها در سال آینده کردند.

در این ارتباط شرکت‌های دولتی پس از فروش اموال ثابت مازاد خود 95 درصد از این منابع را صرف سرمایه گذاری در پروژه‌های تولیدی و زیربنایی خود نمایند.

همچنین 5 درصد از این منابع صرف کمک به تعاونی‌های مسکن و صندوق‌های رفاه کارکنان این شرکت‌ها خواهد شد.

نمایندگان همچنین مقرر کردند كه از ابتدای شهریور ماه سال آینده تخصیص بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به این شرکت‌ها و با پرداخت هزینه‌ای و سرمایه‌ای آنها مشروط به تصویب برنامه زمانبندی فروش اموال مذکور توسط دولت است و موارد استثناء هم به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

در بخش دیگری از اجزاء هزینه‌ای بند 9 لایحه دولت سازمان تربیت بدنی مجاز شد تا در پروژه‌هایی که از سوی این سازمان با تفاهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی به تصویب رسیده و متقاضی بخش خصوصی برای اجرای آنها وجود دارد با تصویب شورای برنامه ریزی استان برای کلان شهرها تا 10 درصد و برای سایر شهرهای کوچک تا 30 درصد هزینه این پروژه‌ها را از محل اعتبارات مربوطه به صورت کمک بلاعوض پرداخت نماید.

نمایندگان همچنین مقرر کردند که آیین نامه اجرایی این بند بنابه پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت اقتصاد و دارایی به تصویب هیات وزیران برسد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا